با غذاهای تکراری خداحافظی کنید (انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی)

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید (انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی)

یکی از مهمترین مولفه های‌ زندگی و حیات هر جانداری تغذیه است به خصوص ظاهر این نوع تغذیه ممکن است بر ذائقه ماهم تاثیر بگذارد.

 

با ما در سایت تالاب همراه باشید تا شمارا با نحوه آماده کردن بهترین انواع غذا های‌ جشن ها و مهمانی ها آشنا کنیم.

 

برگزاری مهمانی‌های‌ خانوادگی و دوستانه از رسوم قدیمی ما ایرانی‌هاست. اگر ما میزبان این برنامه‌ها باشیم، برایمان مهم است که همه ی ی چیز به بهترین نحو انجام شود و در کنار بقیه به ما هم خوش بگذرد. یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های‌ ما در هر مهمانی نحوه پذیرایی از مهمانان عزیزمان است؛ این‌که که چه غذایی سرو کنیم، به چه اندازه سرو کنیم، چه زمانی سرو کنیم، و مسائلی از این دست.

 

برای انتخاب غذای مهمانی گزینه‌های‌ متعددی در بین انواع پیش‌غذا، غذای اصلی، دسر، چاشنی، و نوشیدنی وجود دارد . همیشه سرو کردن غذا های جدید در مهمانی‌ها از جذابیت بالایی برخوردار است. همچنین این‌که بهتر است از غذا های ناسالم و تکراری رستوران‌ها هم استفاده نکنیم. با وجود رسمی بودن و خوشمزه بودن غذا های سنتی ایرانی، تنوع در سفره‌هایمان می‌تواند تجربه‌ای جدید و جالب برای ما و مهمانانمان باشد.

انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی برای جشن و مهمانی

 

1_ رولت گوشت با جعفری و گردو

یک غذای خوشمزه و جدید که با گوشت چرخ کرده درست می‍شود. برای تهیه این غذا به مواد زیر نیاز دارید:

• گوشت چرخ‌کرده: ۵۰۰ گرم
• پیاز: ۲ عدد متوسط
• سیر: ۲ حبه
• نمک و فلفل سیاه: به میزان کافی
• پودر سوخاری: به میزان کافی
• رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق

• پیازها را خرد و نگینی کرده و با سیر رنده شده به همراه گوشت چرخ‌کرده و نمک و فلفل سیاه و رب گوجه‌فرنگی در غذا ساز می‌اندازیم تا مواد به خورد گوشت برود.
گوشت را به دو قسمت مساوی تقسیم میکنیم به‌طوری‌که در هر رول گوشت مواد را قرار دهیم. کف سینی مقداری پودر سوخاری می‌ریزیم. گوشت را به‌صورت یکنواخت روی سینی پخش میکنیم به‌طوری‌که لبه‌های‌ آن نیز مانند داخل گوشت شود و ضخیم نباشد.

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
مواد لازم داخل رولت گوشت:

• تخم مرغ 2عدد
• جعفری و گشنیز: ۳ قاشق غذاخوری
• زرشک: ۳ قاشق غذاخوری
• گردو خردشده: ۲ قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ‌ها را بگذارید تا بپزد. سپس پوست آن‌ها را بکنید و آن را حلقه‌حلقه کنید. جعفری و گشنیز خردشده را روی گوشت چرخ‌کرده بریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها را روی سبزی‌ها بچینید. با کمی نمک و فلفل آن را طعم دار کنید. لبه‌های‌ گوشت را به هم بچسبانید. داخل ماهی‌تابه‌ای کمی روغن بریزید و رولت را کمی سرخ کنید. به‌طوری‌که پشت و روی گوشت کمی تغییر رنگ دهد.

در رولت دیگری گردو و زرشک و در صورت دلخواه پیازداغ بریزید و دو طرف رولت را به هم بچسبانید. این رولت را مانند رولت قبلی در روغن سرخ ‌کنید.
رولت‌ها را در ماهی‌تابه بزرگی قرار دهید. در ماهی‌تابه کوچکی رب گوجه‌فرنگی را با روغن تفت‌داده و با آب مخلوط میکنیم و کمی می‌گذاریم تا بجوشد. کمی نمک و فلفل نیز داخل آن می‌ریزیم. حالا این مواد را روی رولت‌ها ریخته و با شعله کم گاز می‌گذاریم به مدت ۱ ساعت بپزد.رولت گوشت تو پر ما آماده است. این نکته را مد نظر داشته باشید که با توجه به ذائقه‌تان میتوانید مواد داخل رولت گوشت را پر کنید. به طور مثال با سبزیجات یا آلو هم خوشمزه خواهد شد. حتی میتوانید داخل رولت را با سیب‌زمینی و هویج و زرشک پر کنید.

 

2_ پای همبرگر با سس قارچ

اسم این غذا کمی عجیب و غریب است. اما خوردن آن را به شما برای ناهار توصیه میکنیم. این غذای جدید از مواد زیر تشکیل می شود:

این غذا رو هم بپزید!  درباره‌ی پاستا، محبوب‌ترین خمیر جهان + معرفی ۲۷ مدل مختلف پاستا

• گوشت چرخ شده: ۱ کیلو
• سیب‌زمینی: ۸ عدد متوسط
• رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
• سیر: ۳ حبه
• هویج: ۲ تا ۳ عدد
• نخودفرنگی: ۱ لیوان
• جعفری خردشده: ۲ قاشق سوپ‌خوری
• نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان کافی

 

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
در یک ماهی‌تابه روغن ریخته و پیاز و سیر را داخل آن تفت می‌دهیم. گوشت چرخ‌کرده را اضافه میکنیم و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه و در نهایت رب گوجه‌فرنگی را به مواد میزنیم و همراه با گوشت آن را تفت میدهیم.

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و میگذاریم داغ شود.
سیب‌زمینی را کاملاً می شوریم و پوست آن را کنده و به حلقه‌های‌ باریک خرد می‌کنیم. هویج را نیز خرد میکنیم.
در یک ظرف نسوز مقداری روغن ریخته و گوشت را داخل ظرف می‌ریزیم و روی گوشت هویج و نخودفرنگی پخته‌شده و سیب‌زمینی‌های‌ حلقه شده را می‌چینیم.

مواد لازم برای سس قارچ :

• کره: ۴ قاشق سوپ‌خوری
• آرد: ۴ قاشق سوپ‌خوری
• شیر: ۲ پیمانه
• قارچ ریز شده: ۱ پیمانه
• نعنای خردشده: ۱ قاشق چای‌خوری
• رزماری خردشده: ۱ قاشق چای‌خوری

برای تهیه سس قارچ در یک تابه کره را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی کره آب شد، آرد را اضافه کرده و تفت دهید. حالا به‌آرامی شیر را روی آرد بریزید و به هم زدن ادامه دهید. نعنا، رزماری، نمک و فلفل را هم اضافه کنید. حالا قارچ‌های‌ ریز خردشده را داخل تابه بریزید. صبر کنید تا کمی غلیظ شود، سپس حرارت را خاموش‌کنید.
سس قارچ را به آرامی روی مواد ریخته به‌طوری‌که کل سطح گوشت و مواد را سس قارچ بگیرد. ظرف را داخل فر حدود ۴۰ الی ۴۵ دقیقه قرار دهید تا سیب‌زمینی کاملاً بپزد. وقتی از فر غذا را درآوردیم روی آن را با جعفری خردشده تزئین می‌کنیم.

3_ مرغ پرتقالی

مواد مورد نیاز جهت تهیه مرغ پرتقالی:
• مرغ چهار تکه
• پرتقال متوسط سه عدد
• برنج چهار پیمانه
• زعفران دم کرده به مقدار دل‌خواه
• نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، برگ بو به مقدار لازم
• روغن به مقدار لازم
• خلال پسته و زرشک برای تزیین

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»

• در اولین مرحله به سراغ طعم‌دار کردن مرغ‌ها بروید. نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و زعفران دم‌کرده را به تکه‌های‌ مرغ بزنید. باکمک دست به خوبی مرغ‌ها را ماساژ دهید تا تمامی قسمت‌های‌ مرغ طعم و رنگ بگیرد. در این قسمت حوصله به‌خرج دهید چون نقش مهمی در طعم نهایی غذای امروز خواهد داشت.
• تکه‌های‌ مرغ طعم‌دار شده را در ظرف سربسته‌ای به همراه برگ بو، به‌مدت بیست تا سی دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به‌خوبی به جسم مرغ‌ها برود. تکه‌های‌ مرغ کاملاً باید پس از گذشتن زمان اعلام شده رنگ و بوی خوبی به خود گرفته باشند.

• درون تابه مناسبی به‌مقدار لازم روغن سرخ کردنی یا روغن کنجد بریزید و زمان دهید تا روغن گرم شود. حالا تکه‌های‌ مرغ طم‌دار شده را درون روغن سرخ کنید تا مرغ طلایی رنگ شود. مرغ‌های‌ سرخ‌شده را کنار بگذارید تا به سراغ مرحلهٔ بعدی رویم.
• در دومین مرحله پیاز را رنده کنید. در این مرحله از میکسر هم میتوانید کمک بگیرد. پیاز را کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شود. تکه‌های‌ مرغ را روی پیازها بچینید و حرارت را کم کنید.

• در سومین مرحله به سراغ تهیه آب پرتقال بروید. هسته‌های‌ پرتقال را کاملاً خارج کنید و پرتقال‌ها را در میکسر کاملاً پوره کنید.
پوره پرتقال را به مخلوط مرغ اضافه کنید و با حرارت کم حدوداً سی دقیقه زمان دهید تا مرغ‌ها به‌خوبی بپزند.

این غذا رو هم بپزید!  ترافل چیست؟ + معرفی و طرز تهیه انواع ترافل

• ده دقیقه آخر پخت مرغ مقداری از زعفران دم‌کرده و در صورت نیاز نمک به سس مرغ پرتقالیتان اضافه کنید، تا رنگ و رویی مجلسی‌تر به غذا دهد.
نکته: همان لحظه‌ای که نیاز است پرتقال‌ها را به مرغ اضافه کنید آب آن‌ها را بگیرید. چون آب پرتقال تلخ می‌شود و طعم خوبی به خود نمیگیرد.

4-آبولابولا 

مواد لازم:
سیب زمینی=۲ عدد
هویج=۲ عدد کوچک
فلفل دلمه ایی=یک عدد «اگر رنگی باشد بهتر است
پیاز= دو عدد متوسط یا یک عدد خیلی بزرگ
گوجه فرنگی=۴ عدد متوسط
بادمجان= ۲ عدد
کدو= ۲ عدد متوسط
ادویه= شامل نمک-فلفل سیاه-دارچین به مقدار کم-آویشن در صورت دلخواه
ذرت= در صورت دلخواه

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
مواد لازم برای تهیه این غذااجباری نیست شما میتوانید موادی را که دوست دارید به آن اضافه یا از آن کم کنید.
پیاز‌ها را خورد کرده در یک قابلمه کوچک با حرارت کم سرخ میکنید. پس از آنکه پیاز‌ها مقداری در روغن پخت سیب زمینی‌ها را ریز خورد کرده در آن بریزید درب قابلمه را بسته هویج را شسته و خورد کنید همچنین فلفل دلمه‌ای را سپس این دو را به مخلوط اضافه کرده در قابلمه را ببندید.

به سراغ کدو و بادمجان رفته آن‌ها را حلقه حلقه کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا مقداری مواد جدید داخل قابلمه پخته شود سپس این دو را نیز اضافه کنید پس از ۵ دقیقه دیگر که درب قابلمه را گذاشتید گوچه هارا خورد کرده درون قابلمه بریزید نمک بزنید و درب قابلمه را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گذاشته با شعله کم با آب گوجه و روغن بپزد در این فاصله آن را هم بزنید تا ته نگیرد.
غذا آماده سرو می‌باشد.

5_ شامی سویا

مواد لازم:
سیب زمینی ۴ عدد
سویا ۱ پیمانه
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
پودر سوخاری به میزان لازم
زردجوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
برای شروع سیب زمینی ها را با چند لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می‌دهیم و روی حرارت می‌گذاریم تا آبپز شوند. در همین حین پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می‌دهیم تا رنگش تغییر کند.
کمی زردچوبه به تابه اضافه میکنیم و با پیاز تفت میدهیم. پس از آن سویا را به تابه اضافه میکنیم « سویا را باید از قبل در مقداری آب بخیسانیم تا نرم شود » و تفت میدهیم ، پس از آن فلفل دلمه ای را نگینی خرد میکنیم و به تابه اضافه میکنیم.

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل به تابه اضافه میکنیم و اجازه میدهیم مواد به خوبی سرخ شوند. در مرحله بعد پوست سیب زمینی ها را جدا میکنیم و انها را رنده می‌کنیم. اجازه می‌دهیم سیب زمینی ها کمی سرد شود.
سپس مقداری از سیب زمینی رنده شده بر می داریم مانند کوکو شکل می‌دهیم سپس مقداری از مایه سویا روی آن می ریزیم و مجددا روی آن را با سیب زمینی می پوشانیم. به این صورت روی شامی ما شبیه به کوکو سیب زمینی است و داخل آن مایه سویا.

به همین ترتیب تمام شامی ها را درست می‌کنیم . در مرحله پایانی تخم مرغ را در یک کاسه می شکنیم و آرد سوخاری را هم در یک ظرف مناسب جلوی دستمان قرار می‌دهیم. یک تابه مناسب روی حررت قرار می‌دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

در این مرحله پس از این که روغن داغ شد شامی ها را در تخم مرغ می‌زنیم و پس از آن در آرد سوخاری می غلتانیم و در تابه می اندازیم تا سرخ شوند. به همین ترتیب تمام شامی ها را سرخ میکنیم و به همراه نان سرو میکنیم.

این غذا رو هم بپزید!  بررسی تکنیک های آشپزی در کمپ + دستورپخت چند نوع دسر و غذای ساده برای آشپزی در کمپ

6_ استریپس سیب زمینی

مواد لازم برای ۳ نفر
سیب زمینی پخته – ۵ عدد
پیاز سرخ شده – ۳ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده – ۲ قاشق غذاخوری
قارچ ورقه شده – ۱۵۰ گرم
آرد – ۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ – ۲ عدد
مغز نان باگت – به مقدار لازم
نمک و فلفل – به مقدار لازم روغن برای سرخ کردن – به مقدار لازم

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
سیب زمینی‌های‌ پخته را با گوشت کوب می‌کوبیم تا نرم و له شود. سپس پیاز و جعفری خرد شده و قارچ تفت داده را به سیب زمینی اضافه میکنیم.
نمک و فلفل را اضافه میکنیم و ورز میدهیم.
از مواد به اندازه یک نارنگی برمی داریم و به شکل مستطیل در می‌آوریم.
اول در آرد سپس در تخم مرغ و در انتها در مغز نان باگت خرد شده غلت می‌دهیم و در روغن سرخ می‌کنیم
برای خوش طعم‌تر شدن میتوانیم به تخم مرغ نمک و فلفل هم اضافه کنیم.

 

7_ کشک بادمجون

مواد لازم در طرز تهیه کشک بادمجون:
• بادمجان: ۶ الی ۷ عدد
• کشک: ۴ یا ۵ قاشق غذاخوری
• پیاز: ۱ عدد
• سیر رنده‌شده: ۴ تا ۵ قاشق مرباخوری
• نعناخشک:‌ ۲ قاشق مرباخوری
• ادویه «نمک، فلفل، زردچوبه»: بسته به ذائقه شما، به مقدار لازم

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
1. بادمجان‌ها را پوست بگیرید و در روغن سرخ کنید
2. بادمجان‌های‌ سرخ‌شده را با گوشتکوب بکوبید
3. سیر و پیاز را رنده یا خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید و ادویه را به سیر و پیازی که رنگش عوض شده اضافه کنید

4. بادمجان‌های‌ کوبیده‌شده را به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید
5. در همین حین، نعنای خشک را با کمی روغن و به مدت کوتاه تفت دهید
6. کشک را با کمی آب رقیق کنید

7. همه ی ی مواد را با هم مخلوط کنید و هم بزنید
8. اجازه بدهید این کشک بادمجان ساده با حرارت کم روی اجاق بماند تا جا بیفتد

8_چیپس و پنیر فیله مرغ

مواد لازم:
چیپس ساده: یه بسته متوسط
فیله مرغ پخته شده: ۲۰۰ گرم
کالباس خشک یا مرغ به دلخواه ۳برگ متوسط
قارچ: ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه: ۱عدد متوسط
ذرت و نخود کنسروی«به دلخواه»: هرکدام یک قاشق سوپ خوری
پنیر پیتزا: ۱۵۰ گرم
آویشن و فلفل سیاه و زرد چوبه: به مقدار دلخواه

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
طرز تهیه در مایکروفر:

برای درست کردن این چیپس همه ی ی مواد را از قبل بپزید جز قارچ را،
قارچ ها را هم با یک حبه سیر خرد شده تفت دهید تا آب قارچ گرفته شود.
کالباس را به صورت باریک و دراز خرد کنید و مرغ پخته شده را هم با چاقو ریز کنید.

ظرف گرد پیرکسی را انتخاب کنید و ته آن را با یک ردیف چیپس بپوشانید و از مواد آماده شده.
از هر کدام مقداری روی چیپس ها میریزیم سپس یک لایه از پنیر رنده شده روی مواد میریزیم و دوباره یک لایه چیپس را روی مواد می پوشانیم.
و این ترتیب را دوباره انجام میدهیم تا در مرحله آخر پنیر را روی مواد بپوشانید.

با کف دست روی مواد فشار دهید تا هم چیپس ها خرد شوند و هم مواد بهم بچسبند.
ظرف را به مدت 2 تا 3 دقیقه با قدرت بالا در مایکرویو قرار دهید تا پنیرها آب شوند.
اگر هم بخواهید روی پنیر ها طلایی شود میتوانید از گریل مایکرویو استفاده کنید.
چیپس و پنیر آماده شده را باسس قرمز تند نوش جان کنید.

این غذا رو هم بپزید!  برای سال نو چه غذایی بپزیم؟ | هر شهر سال تحویل چه غذایی اماده میکنند؟

 

9-املت گوشت و تخم مرغ 

مواد لازم:
گوشت چرخ شده=۲۰۰ گرم
تخم مرغ زده شده=۵ عدد
نمک=۲/۱ قاشق مرباخوری
کره=۲ قاشق غذاخوری
روغن=۲ قاشق غذاخوری
فلفل و زردچوبه=کمی

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
گوشت را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم میگذاریم و به مدت ۵ دقیقه هم میزنیم تا آب آن کاملا برود.
روغن و کره را به گوشت اضافه میکنیم.
نمک و ادویه را به گوشت اضافه کرده و گوشت را تفت می‌دهیم.
تخم مرغ‌های‌ زده شده را به مخلوط اضافه کرده و با قاشق چوبی آن را هم میزنیم تا تخم مرغ‌ها خوب با گوشت مخلوط شوند و تا زمانی که تخم مرغ‌ها درست شوند به هم زدن ادامه میدهیم.
مواد را در ظرفی ریخته و سرو میکنیم.

 

10_ قارچ با کرم

مواد لازم:
قارچ=۵۰۰ گرم
لیمو ترش=۲ عدد
روغن زیتون یا کره=به میزان لازم
خامه=۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ=۲ عدد
نمک و فلفل=به میزان لازم
پنیر پیتزا=۲۰۰ گرم
با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
قارچ‌ها را شسته و بعد از خرد کردن خشک کنید و آبلیمو به آن‌ها اضافه کنید تا سیاه نشوند سپس قارچ‌ها را در کره یا روغن زیتون سرخ کنید. خامه؛ زرده تخم مرغ؛ نمک و فلفل را در کاسه ایی باهم مخلوط کرده خوب هم بزنید.

کف ظرف پیرکس را کمی چرب کرده و با قارچ‌های‌ سرخ شده بپوشانید؛ سپس با مخلوط خامه و زرده‌های‌ تخم مرغ روی قارچ‌ها را نیز بپوشانید و در آخر پنیر پیتزای رنده شده را نیز روی مواد بپاشید و ظرف را در فر با درجه حرارت ۲۴۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا پنیر‌های‌ روی ظرف طلایی شوند.

11_ رولت گوشت فرانسوی

مواد لازم:
گوشت چرخ کرده کم چرب=۶۰۰ گرم
فیله مرغ=۲ عدد
جعفری و شوید=۲۰۰ گرم
تخم مرغ=۳ عدد
پنیر موتزارلای رنده شده=۵۰ گرم
زعفران=۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل=به میزان لازم
روغن مایع=۱ پیمانه
پیاز=۲ عدد متوسط

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
گوشت چرخ کرده را همراه سبزیجات خرد شده، پیاز، نمک، فلفل و تخم مرغ و زعفران حل شده مخلوط کنید.
گوشت را پهن کرده و به شکل مستطیل داخل کاغذ فویل چرب شده قرار دهید.
فیله مرغ و پنیر موتزارلای رنده شده را روی گوشت بچینید و گوشت را رول کنید.

رولت را در فر با حرارت ۲۵۰ درجه سانتیگراد یا ۴۶۴ درجه فارنهایت به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید.
در نهایت می‌توانید این غذا را همراه برش‌های‌ لیمو و گوجه فرنگی و جعفری سرو کنید.

12_ گمج کباب «غذای گیلانی»

مواد لازم:
گوشت تکه ای= نیم کیلو
پیاز =۳ عدد
جعفری سائیده شده= نیم کیلو
انار ترش سائیده شده= به میزان لازم
آب= ۱ لیوان
نمک و فلفل و زردچوبه و روغن= به میزان لازم

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
گوشت را با پیاز رنده شده و فلفل و زردچوبه و جعفری سائیده شده و کمی آب و ۱ قاشق روغن روی شعله ملایم می‌پزیم، در حین پخت به غذا سر میزنیم اگر آبش کم بود اضافه میکنیم.
وقتی گوشت کاملا پخت آب انار ترش یا انار ترش سائیده شده و نمک را اضافه میکنیم و صبر میکنیم تا خورش جا بیفتد.

13_خوراک گوشت چرخ کرده

مواد لازم:
پیاز=یک عدد
سیر =۲-۳ حبه
فلفل، نمک =به میزان لازم
گوشت چرخ کرده=۳۰۰ گرم

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
قارچ =۱۵۰ گرم
نخود فرنگی=۳۰۰ گرم
سیب زمینی =یک عدد متوسط
رب گوجه=۲ قاشق غذاخوری
سس کچاپ =۲ قاشق غذاخوری

ترکیبی از پیاز تفت داده و مواد بالا این خوراک را تشکیل می‌دهند که بهتر است قارچ هارا به همراه نخودفرنگی آب پز دیر تر اضاه کنید تا له نشوند.

14_ خورشت داوودپاشا

مواد لازم به ازای هر نفر:
• گوشت چرخکرده 250 گرم
• پیاز رنده شده 1 عدد کوچک
• پیاز نگینی سرخ کرده نصف 1 عدد
• آرد سفید 1-2 قاشق غذاخوری
• نعنا خشک 2 قاشق سوپ خوری
• رب انار 1.5 قاشق سوپ خوری
• روغن مایع مقداری برای سرخ کردن
• زردچوبه،پودر سیر و آویشن به مقدار لازم

این غذا رو هم بپزید!  رژیم غذایی وگان چیست و چگونه گیاهخوار شویم؟ + بررسی نکات مهم در آشپزی غذاهای وگان

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
• گوشت چرخکرده را به همراه پیاز رنده شده و ادویه‌ها مخلوط کرده و به خوبی ورز دهید.
• گوشت را به صورت قلقلی شکل داده و آن‌ها را داخل روغن سرخ کنید.
• بعد از آن‌که گوشت‌ها کمی سرخ شدند، پیاز های‌ نگینی سرخ‌کرده و نعنا خشک و مقداری زردچوبه را به قابلمه اضافه کرده و تفت دهید.

• در یک ظرف دیگر رب انار را به همراه یک پیمانه آب با آرد مخلوط کرده و مایع به دست آمده را به قابلمه اضافه کنید.
• اجازه دهید تا مخلوط داخل قابلمه به آرامی پخته شده و جا بیفتد.
• هنگامی که غذا پخته شد می‌توانید دانه‌های‌ انار قرمز را برای تزیین روی آن بپاشید

15_ رول سوخاری مرغ و ژامبون

مواد لازم:
• فیله مرغ 3 عدد
• ژامبون 3 ورقه
• پنیر چدار 3 ورقه
• تخم مرغ «کمی زده شده» یک عدد
• پودر سوخاری 2 پیمانه
• روغن برای سرخ کردن
• نمک به مقدار لازم
• فلفل سیاه «پودر شده» به مقدار لازم
• سیر «له شده» 2 حبه
• پاپریکا به مقدار لازم

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»
• گوشت‌کوب روی فیله های‌ مرغ بکوبید تا پهن شوند. سیر له شده را روی فیله های‌ مرغ بمالید و نمک و فلفل سیاه بزنید و پاپریکا بپاشید.
• روی هر یک از فیله ها یک ورقه ژامبون و یک ورقه پنیر قرار دهید و انها را رول کنید. رول های‌ مرغ را ابتدا در تخم مرغ کمی زده شده فرو کنید و سپس در پودر سوخاری بغلتانید
• سپس آنها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند

16_ خورشت ترش سماق

مواد لازم به ازای هر نفر:
• سینه مرغ 1 عدد
• سبزی خورشت 150 گرم
• پیاز 5 عدد
• لوبیا قرمز یک سوم فنجان
• آبغوره یک سوم فنجان
• سماق 5 قاشق غذاخوری
• غوره یک سوم فنجان
• سیر 5 حبه
• نمک و فلفل به مقدار لازم

با غذاهای تکراری خداحافظی کنید «انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی»

• سیرها و پیازها را ریزریز خرد کنید و داخل روغن تفت دهید.

• سینه‌ های‌ مرغ، نصف مقدار سماق و نمک و فلفل را اضافه کنید و با حرارت ملایم به مدت ۱0 الی ۱5 دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ‌ ها تغییر کند.

• پس از تغییر رنگ مرغ‌ ها می‌ توانید لوبیاها را به همراه مقداری آب اضافه کنید و حرارت شعله را زیاد کنید تا خورشت شروع به جوشیدن کند. سپس حرارت شعله را کم کنید و به مدت ۲ ساعت اجازه بدهید مواد خورشت بپزد.

• سبزی‌ ها را به صورت کاملا ریز خرد کنید و درون روغن به مدت ۱۰ دقیقه سرخ نمائید. سپس نیمی از سماق باقی‌مانده را به سبزی‌ های‌ سرخ شده اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و بعد از روی حرارت بردارید.
• سبزی‌ های‌ تفت خورده را به همراه آبغوره و غوره‌ ها و مقدار باقی‌مانده سماق را به باقی مواد اضافه کنید. تمام مواد را به آرامی مخلوط کنید و با حرارت کم اجازه دهید خورشت جا بیفتد.

دقت کنید که با وجود ترش بودن سماق، اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید غذای شما تلخ خواهد شد. بنابراین اگر میخواهید غذای شما بیشتر از حالت عادی ترش شود، مقدار بیشتری آب‌‌غوره استفاده کنید و به هیچ عنوان میزان مصرف سماق را افزایش ندهید.

باهم 16 غذای جدید برای جشن ها و مهمانی هارا یاد گرفتیم توجه کنید که ترتیب ریختن غذاها در قابلمه ی روی شعله بسیار مهم است ولی میتوانید برخی مواد غذایی را با مشابه انها «سویا به جای گوشت » جایگزین کنید .

پیشنهاد ما به شما

طرز تهیه ی راتاتویی فرانسوی آسان و خوشمزه + تاریخچه راتاتویی

دستور پخت راتاتویی فرانسوی خانگی بدون دردسر بـه نقل از سایت تالاب : آموزشی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید