بهترین کبابی های تهران

می‌گویند تاریخ پخت اولین نان و کباب در ایران به دویست سال پیش و دربار ناصرالدین شاه برمی‌گردد. از آن زمان به بعد کباب به محبوب‌ترین غذای ایرانی‌ها تبدیل شده. به طوری که حالا تصویر خانواده ایرانی که به بهانه‌های مختلف، گوشت را به سیخ می‌کشد، روی آتش می‌گذارد و بوی کبابش‌هوش از سر آدم می‌برد.

یعنی در حقیقت ایران کشوری است که جدا از مردمش که در امر کباب زدن ماهرند، شهرهایش از شمال تا جنوب پر از کبابی‌است. یکی از این شهرها تهران است.درست است که کباب نایب سال‌های سال سکان‌دار کبابی‌های تهران بوده است. اما اگر دلتان بخواهد در تهران کباب خوب بخورید، همه راه‌ها به نایب ختم نمی‌شود. ما در اینجا رستوران هایی که در تهران هم کباب‌هایشان و هم قیمتشان مناسب است، بهتان معرفی می‌کنیم.

رستوران مسلم

رستوران کبابی مسلم

رستوران مسلم در بازار تهران را بیشتری‌ها به ته‌چینش می‌شناسند. یعنی اینطور جا افتاده که اگر می‌خواهی در تهران ته چین خوب بخوری باید بروی رستوران مسلم در سبزه میدان. ولی مسلم به جز ته چین و باقالی پلویش که زبانزد است، کباب‌های لذیذی هم دارد.

اگر دلتان بخواهد کباب‌کوبیده یا کباب‌برگی بخورید که نه چرب باشد، نه خشک و به اصطلاح در دهان آب بشود و در کنارش تکه‌ای ته چین نیز باشد، یکی از انتخاب‌ها مسلم است. گشت و گذارتان را در بازار تهران می‌کنید و بعد می‌روید رستوران مسلم.

رستوران دید خوبی به خیابان پر رفت و آمد ۱۵ خرداد دارد. و کباب مرغوبی با قیمت معقول در آن ارائه می شود که راحت دونفر را سیر می‌کند. رستوران مسلم، رستوران شلوغی است. گاهی باید حداقل ۱۵ دقیقه در صف جلوی رستوران بایستید و موقع صرف غذا با خانواده دیگری سر یک میز بنشینید. ولی همه اینها به کیفیت غذا و قمیتش می‌ارزد. اگر ساعت ۱۲ بروید، غذا خوردن در مسلم آسانتر هم می‌شود.

این غذا رو هم بپزید!  طرز تهیه انواع آبگوشت های ایرانی + بررسی فوت و فن ها و خواص آبگوشت

آدرس رستوران مسلم: بازار تهران- سبزه میدان

کبابی حاج عبدالله گلپایگانی و پسران

کبابی حاج عبدالله گلپایگانی

تهران همانطور که سوپر دریانی زیاد دارد، کبابی‌گلپایگانی هم کم ندارد. اما یکی از بهترین این گلپایگانی‌ها، کباب حاج فضل الله گلپایگانی و پسران است.

در مغازه حاج فضل‌ الله که صبح‌ها هم حلیم بوقلمون دارد، در مقایسه با تعداد مشتری ها جای نشستن زیاد نیست. به همین خاطر هم بیشتری‌ها کباب را می‌گیرند و می‌برند. برنج را در خانه می‌پزید و کبابش را از حاج فضل الله می‌گیرید و چی از این بهتر؟

در کبابی‌حاج فضل االله از ساعت ۱۲ به مشتری فیش داده می‌شود. گوشت را همانجا چرخ و به کمک دستگاه، سیخ می‌زنند و مشتری می‌تواند همه این مراحل را از نزدیک ببیند. البته که به غیر از کوبیده، جوجه‌ها و چنجه‌های حاج فضل الله هم لذیذ است. از دوغ دست ساز آن هم که با ماست محلی درست می‌شود و در آن سبزی تازه ریخته شده نباید غافل شد.

آدرس کبابی حاج فضل الله گلپایگانی: خیابان ولیعصر- خیابان لبافی نژاد- بین فخر رازی و ۱۲فروردین- پلاک ۱۹۸

رستوران ارکیده

رستوران ارکیده

هرچند اسم رستوران ارکیده خیلی‌ها را یاد جاده چالوس و خاطراتشان می‌اندازد، اما این رستوران شعبه‌های دیگری هم در متل قو، میدان آرژانتین تهران، کرج و شهریار دارد. پیشنهاد ما: شعبه میدان آرژانتین که بزرگ و دلباز است، قمیت‌هایش مناسب است. کارکنانش خوش برخوردند، معطل نمی‌شوید و پارکینگ هم دارد.

کباب را به رسم کبابی‌ های قدیم در سینی بزرگی همراه برنج زعفرانی و نان تازه که در تنور رستوران پخته می‌شود می‌آوردند. کبابی که گوشتش تازه است و ترد بودن جزو ویژگی‌ اصلی‌اش است. در حین خوردنش موسیقی زنده هم اجرا می‌شود. غذا خوردن در ارکیده چندان گران تمام نمی‌شود. چای را هم می‌شود بعد از غذا در کافه رستوران بر بدن زد.

این غذا رو هم بپزید!  طرز تهیه شامی رودباری اصیل لذیذ و مجلسی با روغن زیتون و گوشت چرخ کرده

رستوران ارکیده: میدان آرژانتین- نبش خیابان الوند

رستوران کبابی نوید

رستوران نوید

نمی‌شود هوس کباب کرد و یاد رستوران نوید در خیابان آپادانا (خرمشهر) نیفتاد. رستوران بروها معتقدند کباب‌ های رستوران نوید آنقدر بزرگ است که آدم گاهی موقع دیدنش دچار ترس می‌شود و این حرف شاید در ابتدا اغراق‌آمیز به نظر برسد، ولی به واقعیت نزدیک است.

کباب در نوید در دیس‌های بزرگی سرو می‌شود و گاهی به خودت می‌آیی و می‌بینی که بعد از غذا نای تکان خوردن از پشت میز را نداری، بنابراین یک پرس کباب رستوران نوید راحت دونفر را سیر می‌کند. در اینجا آن ویژگی کباب که نه چرب است و نه خشک و بوی گوشتش هم آدم را اذیت نمی‌کند رعایت شده، ویژگی‌هایی که به خصوص در مورد کباب فیله‌اش صدق می‌کند. البته رستوران معروف نوید با انتقاد‌هایی هم مواجه است.

مثل اینکه کمی گران است، باید برای خالی شدن میز یا آماده شدن سفارش معطل شد یا جای پارک در محدوده‌اش سخت پیدا می‌شود. جدا از این انتقادها برای رفتن به نوید باید زودتر از ساعت ۳۰ و۹ شب دست به کار شد، چراکه بعد از آن معمولا غذاهای پرطرفدار تمام شده است. روزهای جمعه هم بهتر است فکر نوید را از سر بیرون کنید.

آدرس رستوران نوید: خیابان سهرودی- خیابان آپادانا( خرمشهر)

رستوران کبابی ریحون

رستوران ریحون

نمی‌شود یاد کوبیده، سلطانی، چنجه یا کباب بره افتاد و از رستوران ریحون یادی نکرد. ریحون، رستورانی قدیمی است که به خاطر طاق چهاربخشی، میز و صندلی‌های چوبی و فضای قدیمی‌ای که آدم را به گذشته‌ها می‌برد طرفدار زیاد دارد. وارد زیرزمین رستوران می‌شوید و در تهران ۱۳۹۵ یکدفعه پرت می‌شوید به گذشته‌ها. در ریحون، فضا طوری است که انگار در یک مهمانی خانوادگی شرکت کرده‌اید. پشت میزتان می‌نشینید و بعد از سفارش غذا، برایتان یک بشقاب نان داغ که همان بغل در تنور رستوران پخته شده، با پنیر و ریحون می‌آورند. تا حسابی اشتهایتان باز شود.

این غذا رو هم بپزید!  طرز تهیه غذاهای محلی شیرازی خوشمزه برای شما

تا غذایتان هم حاضر شود، می‌توانید سری به آشپزخانه رستوران بزنید و از نزدیک مراحل تهیه کباب و غذاهای دیگر را ببینید. چون اینجا از معدود رستوران‌های تهران است که اجازه ورود مشتری به آشپزخانه را می‌دهند.

البته باید این نکته را هم بگوییم که در ریحون، خبری از چلو نیست و رسم نان داغ، کباب داغ در آن حاکم است. کبابی که لای نان داغ و همراه یک پارچ دوغ محلی آورده می‌شود و هر پرسش ۱۰۶۰۰تومان است.

جمع بندی

کباب از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که کوچک و بزرگ آن را دوست دارند. شما هم هنگامی که می‌خواهید بیرون غذا بخورید حتما به فکر پیدا کردن بهترین رستوران هستید. در این مطلب بهترین رستوران های تهران که کباب هایشان زبان زد است را به شما معرفی کردیم و ادرس آنها را برای شما نوشته‌ایم. اگر این مطلب برای شما مفید بود آنرا به اشتراک بگذارید. همچنین در قسمت دیدگاه می‌توانید نظراتتان را درباره این رستوران ها بنویسید.

پیشنهاد ما به شما

غذاهای محلی کهگیلویه وبویراحمد برآمده از دل طبیعت

غذاهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد غذاهای ساده‌ای هستند که سال‌ها در نواحی مختلف، بخصوص توسط …

دیدگاهتان را بنویسید