معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

16 خوراک معروف و محبوب کره ایی + عکس

بـه گزارش از سایت تالاب : کره جنوبی یکی از کشور هاي‌ شناخته شده برای غذا هاي‌ مشهور و جلبش اسـت .دراین پست شـما رابا خوراکی هاي‌ محبوب این کشور از نودل سیاه تا سوسیس خونی بیشتر اشنا خواهیم کرد همراه ما باشید.

 

درسال‌هاي‌ اخیر کشور کره جنوبی بیشتر بـه خاطر تکنولوژی خود شناخته میشود، اما غذاهایی مانند «کیمچی» این داستان را تغییر داده ودر شناساندن آشپزی کره‌ اي بـه جهانیان بسیار موثر بوده اسـت. دراین پست، تعدادی از محبوب‌ترین غذهای کره‌ اي را بـه شـما معرفی میکنیم کـه اکثر ان‌ها را حتماً باید برای یکبار امتحان کنید.

 

1 . محبوب ترین سوپ سنتی سمگیه تانگ | Samgyetang  

«سمگیه تانگ» یک سوپ سنتی اسـت کـه طبق معمول در فصل تابستان سرو می شود و از مرغ، سیر، برنج، موسیر، عناب کره‌اي jujube، جنسینگ کره‌اي و ادویه‌هاي‌ مختلف تهیه میشود. این سوپ بـه دلیل داشتن مواد مغذی، می تواند انرژی لازم برای تحمل گرمای تابستان را فراهم کند. این سوپ نه تنها بـه خاطر سالم و مفید بودن مواد اولیه، بلکه بـه خاطر بافت خامه‌اي و گوشت لذیذ خود بسیار خوشمزه اسـت و طعم ان تا مدت‌ها در دهان باقی میماند.

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

« سوپ مرغ و جنسینگ»‎

2 . نودل چینی – کره ایی جاجانگمیون |  Jajangmyeon 

نودل جزء جدانشدنی غذا هاي کره‌اي اسـت شـما رابا جاجانگمیون آشنا میکنیم. این غذای چینی – کره‌اي کـه قدمتش بـه سال 1905 میلادی می رسد، از نودل دست ساز و سس جاجانگ تهیه میشود. سس جاجانگ برگرفته از واژه‌اي چینی اسـت کـه بـه معنای سس سرخ شده ترجمه میشود. جاجانگ متشکل از رب لوبیای سیاه، قطعات مکعبی شده گوشت خوک، ادویه‌جات و سبزیجات مختلف اسـت کـه بـه صورت دیپ روی نودل‌هاي‌ پخته شده ریخته می شود.

این غذا رو هم بپزید!  رژیم غذایی وگان چیست و چگونه گیاهخوار شویم؟ + بررسی نکات مهم در آشپزی غذاهای وگان

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«نودل با سس جاجانگ»

3 . خوراک تخمیری کیمچی | Kimchi  

‏یکی از قدیمی ترین و ضروری‌ترین الزامات در آشپزی کره اي کـه احتمالا راجع بـه ان شنیده‌ا‌ید، کیمچی اسـت. کیمچی در واقع گونه‌اي تند و ترش از سبزیجات تخمیر شده اسـت و با استفاده از مواد متفاوتی کـه مهمترین انها کاهو اسـت آماده می شود. علت علاقه کره‌اي‌‍‌ها بـه کیمچی، عطر و طعم خاص، ارزش غذایی بالا، محتوای پر فیبر و کالری اندک ان اسـت. کیمچی برای کره‌اي‌ها از نظر فرهنگی بسیار ارزشمند اسـت و بدون ان غذا کامل نمی شود. ‏التبه بـه غیر از کره‌اي‌ها، چینی‌ها نیز از کیمچی استفاده بسیاری می کنند و بر سر اصالت این غذا با کره‌اي‌ها مشکل دارند!

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«ترشی کاهو کلمی مخصوص»‎‏

 

4 . بیبیمباپ یک کاسه پروتئیین | Bibimbap 

بیبیمباپ کاسه‌اي از محتویات مخلوط شده اسـت و محتویات ان شامل برنج، نامول namul «سبزیجات سرخ شده و مزه‌دار شده»؛ قارچ، گوشت، سس سویا، گوچوجانگ gochujang «رب فلفل قرمز» و یک نیمرو می شود. البته محتویات بیبیمباپ در مناطق مختلف کره متفاوت اسـت. مشهور ترین مدل‌هاي‌ این غذا را میتوان درجئونجو، تونگیئونگ و جینجو پیدا کنید

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«پلوی مخلوط »

 

5 . بولگوگی یک بشقاب گوشتی تند | Bulgogi 

‏‏‏بولگوگی بشقاب خوش طعم و آبداری از گوشت خوابانده گریل شده و یکی از پرطرفدارترین غذا هاي کره اي در سراسر جهان محسوب می شود. بر طبق نظرسنجی CNN درسال 2011؛ بولگوگی رتبه بیست و سومین غذای خوشمزه جهان را بـه دست آورد. گوشت مزه‌دار شده طبق معمول با سیر و پیاز خرد شده گریل میشود تا در نهایت مزه بهتری داشته باشد. این غذای کره اي بـه صورت سنتی در کاهو پیچیده شده و با سامجانگ ssamjang «رب تند قرمز غلیظ» خورده میشود.

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«گوشت گاو مزه دار شده»

 

6 . جاپچائه نودل قارچی مخصوص| Japchae 

جاپچائه طبق معمول درکنار غذای اصلی در وعده ناهار یا شام سرو میشود. جاپچائه یک بشقاب نودل سنتی از غذا هاي کره اي اسـت کـه از سیب زمینی شیرین سرخ شده، سبزیجات و گوشت گاو نازک خرد شده و ذره‌اي سس سویا و شکر تشکیل می شود. برخی اوقات بسته بـه نظر سرآشپز، مواد دیگری مانند قارچ نیز بـه مخلوط اضافه می‌‎شوند. این غذا را بـه خاطر طعم شیرین و خاص گوشت، سبزیجات، سس و همچنین بافت نرم و اندکی جویدنی رشته‌هایش می‌شناسند.

این غذا رو هم بپزید!  طرز تهیه ی راتاتویی فرانسوی آسان و خوشمزه + تاریخچه راتاتویی

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«نودل سرخ شده مخلوط»

 

7 . هوئه دوک پنکیک بی نظیر کره ایی | Hoeddeok 

هوئه دوک یا هوتوک «Hotteok» بـه عنوان ورژن شیرین‌تر پنکیک‌هاي‌ غربی شناخته میشود و یک غذای خیابانی محبوب کره اي خصوصا در فصل زمستان اسـت. هوتوک خمیری دایره‌اي شکل و مسطح اسـت کـه با ترکیبی از دارچین، عسل، شکر قهوه‌اي و تکه‌هاي‌ کوچک بادام زمینی پر شده ودر تابه پخته میشود. تنها با یک گاز از هوئه دوک تجارب متفاوتی از سطح بیرونی ترد، بخش داخلی نرم و طعم‌هاي‌ بی‌نظیر شیرین بـه سراغ شـما می آید.

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«پنکیک هاي‌ شیرین»

 

8 . دوکبوکی کیک خوشمزه تند و شیرین برنجی| Ddukbokkie 

دوکبوکی یا توکبوکی Tteokbokki یکی از غذا هاي مشهور کره اي اسـت کـه از کیک‌هاي‌ استوانه‌اي برنج، کیک‌هاي‌ ماهی مثلثی، سبزیجات و سس چیلی قرمز شیرین تشکیل شده اسـت. این غذا را می‎‌توانید بـه اسانی از فروشنده‌هاي‌ خیابانی بـه نام پوجانگ ماچا Pojangmacha تهیه کنید. کسانی کـه دوکبوکی را مزه میکنند، از طعم خاص تند و شیرین ان لذت می برند.

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«کیک برنج تند»

 

9 . سئولئونگ تانگ سوپ  ابگوشت سنتی  | Seolleongtang 

«سئولئونگ تانگ» یکی از سوپ‌هاي‌ سنتی کره اسـت کـه از استخوان و گوشت سینه گاو تهیه می شود. این سوپ یکی از غذا هاي محلی سئول اسـت کـه اغلب با نمک، فلفل سیاه، پیازچه و سیر خرد شده مطابق میل مشتری سرو می شود. آب این سوپ بـه رنگ سفید شیری بوده و اغلب با مخلوط کردن برنج در ان خورده می شود. این سوپ بـه خاطر گوشت نرم و آب مزه‌دار خود شناخته شده و ان را میتوان در بیشتر رستوران‌هاي‌ کره‌اي سئول چشید. ‏

این غذا رو هم بپزید!  طرز تهیه توپک های پاستا خانگی | روش پخت مک اند چیز ایتالیایی

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«سوپ استخوان گاو»

 

10 . خورشت کره ایی سون دوبو جیگائه | Soondubu Jjigae 

«سون دوبو جیگائه» یک خورشت داغ و تند ‌کره اي اسـت کـه از توفو، قارچ، غذا هاي دریایی، گوشت گاو یا خوک و گوچوجانگ «سس چیلی» تشکیل شده و طبق معمول در کاسه‌هاي‌ بزرگ سنگی سرو میشود. بسته بـه منطقه و سرآشپز، بعضی از مواد اولیه حذف، جای گزین یا بـه مخلوط اضافه می شوند. جالب اسـت بدانید کـه در دستور آماده سازی سنتی این خورشت، پیش از سرو غذا بـه منظور اضافه کردن بافت و طعم، یک تخم مرغ خام را نیز روی خورشت شکسته و با ان مخلوط می شود.

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«خورشت توفو نرم»

11 . گریل خوک سمگیوپسال | Samgyeopsal

سمگیوپسال یکی از غذا هاي پرطرفدار کره جنوبی اسـت. این غذا از برش‌هاي‌ گریل شده گوشت شکم خوک تهیه میشود. طبق معمول پس از گریل شدن، گوشت را بـه نمک، فلفل و روغن دانه کنجد آغشته کرده و بـه همراه سیر و پیاز گریل شده، پیازچه خرد شده و حتی کیمچی در کاهو می‌پیچند. سمگیوپسال یکی از رایج ‌ترین غذاهایی اسـت کـه در هر رستوران کره اي در سراسر دنیا پیدا میشود.

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«برش‌هاي‌ گوشت خوک»

 

 

12 . پنکیک دریایی کره ایی هائمول پجون | Haemul Pajeon

«پجون» یک نوع غذای کره اي اسـت کـه عمدتا با پیازچه، خمیر تخم مرغ، آرد گندم و آرد برنج تهیه میشود. در «هائمول پجون» غذا هاي دریایی نیز بـه این ترکیب اضافه میشود کـه از ان جمله میتوان بـه صدف، میگو و اختاپوس اشاره کرد. «هائمول پجون» طبق معمول بـه عنوان غذای اصلی خورده شده و بـه خاطر بافت نرم و جویدنی و همچنین طعم‌هاي‌ متنوع غذا هاي دریایی‌اش شناخته میشود.

این غذا رو هم بپزید!  با غذاهای تکراری خداحافظی کنید (انواع غذاهای جدید ایرانی و خارجی)

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

« پنکیک سبزیجات دریایی»‎

 

13 . فرنی سنتی هوباکجوک | Hobakjuk 

هوباکجوک نوعی فرنی سنتی کره‌ اي اسـت کـه از کدو حلوایی بخار پز شده و گلوله‌هاي‌ برنجی کوچک کـه در آب خیس خورده‌اند تهیه می شود. این فرنی بـه خاطر وجود گلوله‌هاي‌ برنجی بافت جالبی دارد کـه زیر دندان می آید.

 

باوجود این کـه ظاهر ان ساده بـه نظر می رسد، امّا بـه خاطر وجود کدو حلوایی بسیار شیرین و خوش طعم اسـت. هوباکجوک غذایی متداول برای صبحانه بـه حساب می آید و از طرفی مخصوص بیمارانی اسـت کـه قادر بـه خوردن و هضم غذا هاي سنگین نیستند. این فرنی هم بـه صورت داغ و هم سرد سرو می شود، اما داغ ان خوشمزه‌تر اسـت.

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«فرنی کدو حلوایی»

 

14 . نودل سیاه و سرد نائنگ میون | Naengmyeon

«نائنگ میون» نوعی غذای متداول از نودل سرد کره‌ اي اسـت کـه از رشته‌هاي‌ باریک و بلند نودل، خیار، برش هاي‌ گلابی کره اي و گوشت گاو و همچنین تخم مرغ سفت آب پز تشکیل می شود. نودل‌ها طبق معمول از گندم سیاه، سیب زمینی معمولی و شیرین درست می شوند، اما بسته بـه نوع و مدل «نائنگ میون» میتوان ان‌ها را از ریشه گیاهان و کودزو kudzu نیز تهیه کرد. این غذای محبوب، بـه طور خاص در تابستان‌ها برای خنک شدن زیر آفتاب سوزان و هوای بـه شدت مرطوب کره سرو میشود.

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«نودل سیاه سرد»

 

15 . روده خوک سون دائه یک سوسیس خونی | Soondae 

سون دائه یا سان دائه یک غذای خاص کره اي اسـت کـه از روده پر شده خوک با مواد مختلفی چون رشته فرنگی، خون خوک و جو درست می شود. ورژن‌هاي‌ مختلف سون دائه بسته بـه محتویات و بسته بندی در استان‌ها و شهر های مختلف کره جنوبی وجود دارند. باوجود دستور تهیه هاي‌ متفاوت، تمام سون دائه ها بافتی سفت و جویدنی در بیرون و نرم و خوش طعم در داخل خود دارند بـه غیر از سوسیس خونی

این غذا رو هم بپزید!  معرفی غذاهای مخصوص طبیعت گردی + بررسی مواد غذایی همیشگی برای پخت غذا در سفر

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

«سوسیس خونی»

 

16 . آبنبات سریال بازی مرکب | آبنبات کره‌ای دالگونا Dalgona or ppopgi

دالگونا، یا آب نبات لانه زنبوری نوعی آب نبات چوبی تافی مانند کره اي اسـت کـه از ترکیب شکر با جوش شیرین آماده میشود. ترکیب این دو ماده موجب می شود تا این آبنبات بافت اسفنجی منحصر بـه فردی داشته باشد. جالب اسـت بدانید کـه دالگونا بـه زبان کره اي بـه معنی شیرین اسـت. آبنیات دالگونا در سریال محبوب بازی مرکب یکی از ارکان اصلی سریال اسـت

 

معرفی عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای کره ایی + آموزش

« Dalgona or ppopgi »

مطلب پایانی :

غذای کره جنوبی بـه واسطه ویژگی هایي هم چون دارا بودن مواد مغذی و دارویی، داشتن آداب منحصربه فرد و الهام از طبیعت شناخته شده اسـت و از سالم ترین غذاها بین تمامی کشورها بـه شمار میرود. کره اي ها معتقدند هر چیزی کـه ظاهر خوبی داشته باشد حتماً خوشمزه هم هست!

 

و بـه همین دلیل در استفاده از هارمونی رنگ ها در تزیین غذا و حفظ ظاهر ان کم نمی گذارند. یکیدیگر از ضرب المثل هاي‌ کره اي میگوید کـه بدن و زمین جدا از هم نیستند و این بـه معنای ان اسـت کـه در تهیه غذا باید از محصولات طبیعی زمین استفاده کنیم تا بدنی سالم و قوی داشته باشیم. 

پیشنهاد ما به شما

طرز تهیه ی راتاتویی فرانسوی آسان و خوشمزه + تاریخچه راتاتویی

دستور پخت راتاتویی فرانسوی خانگی بدون دردسر بـه نقل از سایت تالاب : آموزشی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید