بستنی رژیمی
شیرینی و دسر

آموزش طرز تهیه ۷ مدل بستنی رژیمی خانگی و سالم

با شروع فصل گرما، بستنی ها به یکی از تنقلات های خوشمزه و پر طرفدار تبدیل می شوند. اما برای کسانی که رژیم لاغری دارند یا می خواهند مراقب وزنشان هم باشند، بستنی رژیمی یکی از بهترین انتخاب هاست. هر چند بستنی های رژیمی در فروشگاه ها هم یافت می شوند ولی درست کردن بستنی در خانه، علاوه بر سالم بودن، خیالتان را بابت رژیمی و کم کالری بودن هم راحت می کند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بستنی یخی خانگی را بخوانید.شما می توانید مواد مورد استفاده در طرز تهیه بستنی رژیمی را هم به سلیقه خود تغییر دهید. در این مقاله به طرز تهیه ۷ مدل بستنی رژیمی با مواد و میوه های مختلف می پردازیم.


فهرست مطالب


۱- طرز تهیه بستنی رژیمی شکلاتی

مواد لازم:

  • پودر کاکائو: ۱/۳ لیوان دسته دار فرانسوی
  • موز: ۳ عدد متوسط
  • کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه بستنی رژیمی شکلاتی

طرز تهیه:

مرحله اول: موزها را برش بزنید و در فریزر بگذارید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی رژیمی کاکائویی، پوست موز‌ها را جدا کنید. آن ‌ها را به صورت حلقه ای نازک برش بزنید و حدود ۲ تا ۳ ساعت در فریزر قرار دهید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بستنی خانگی را بخوانید.

مرحله دوم: مواد را مخلوط کنید و دوباره در فریزر قرار دهید

سپس موز یخ زده، پودر کاکائو و کره بادام زمینی را در غذاساز یا مخلوط کن بریزد و با هم کاملا میکس کنید. در آخر مایه بستنی رژیمی را در قالب مناسب بریزید و برای ۴ تا ۵ ساعت در فریزر بگذارید. بعد از آن، بستنی رژیمی شما آماده است.

این غذا رو هم بپزید!  معرفی 5 نوع حلوای مجلسی + طرز تهیه و رازهای خوشمزه‌تر شدن +فوت و فن های مهم تهیه حلوا

۲- طرز تهیه بستنی رژیمی وانیلی

مواد لازم:

  • ماست یونانی کم چرب: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
    شیر: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
  • عصاره وانیل: ۱ و ۱/۲ قاشق چای خوری
  • نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • صمغ زانتان: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • شیرین کننده وانیلی: ۱ قاشق چای خوری
بستنی رژیمی وانیلی

طرز تهیه:

مرحله اول

ماست یونانی، شیر، وانیل، صمغ، نمک و شیرین کننده وانیل را در یک قالب کیک بریزید و در فریزر بگذارید. بهتر است ظرف را از قبل به مدت چند ساعت در فریزر گذاشته باشید تا سرد شود و بعد مواد را در آن بریزید. حالا همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله حلوای مجلسی را بخوانید.

مرحله دوم

دوباره به مدت ۳ ساعت ظرف بستنی را در فریزر قرار دهید. سپس هر ۳۰ دقیقه یک بار با یک قاشق یا کفگیر، مواد را به هم بزنید تا بستنی هوا بگیرد. ۳ تا ۴ بار و به فاصله زمانی ۳۰ دقیقه ای، این کار را تکرار کنید. بعد از آن، بستنی شما آماده است.

۳- طرز تهیه بستنی رژیمی موز و توت فرنگی

مواد لازم:

  • توت فرنگی خرد شده: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
  • موز: ۲ عدد متوسط
  • آب لیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب یخ زده یا قالب یخ کوچک: ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
بستنی رژیمی موز و توت فرنگی

طرز تهیه:

مرحله اول

توت فرنگی و موزها را به قطعات کوچک خرد کنید. هر کدام را جداگانه برای مدت ۱۲ ساعت در فریزر قرار دهید. توت فرنگی‌ ها را از فریزر خارج کنید و ۱۵ دقیقه در دمای محیط بگذارید.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله تارت میوه‌ای را بخوانید. سپس آن ها را داخل مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند. موز یخ ‌زده و آبلیمو را اضافه و دوباره مخلوط کنید.

این غذا رو هم بپزید!  طرز تهیه ۴ مدل بستنی خانگی خوشمزه بدون نیاز به دستگاه

مرحله دوم

سپس آب یخ زده را اضافه کنید و دوباره مواد را به هم بزنید. عسل را به مواد اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در یک ظرف بریزید و ۳۰ دقیقه تا یک ساعت داخل فریزر بگذارید. حالا بستنی را از فریزر بیرون بیاورید و با اسکوپ بستنی در ظرف سرو بریزید و میل کنید.

۴- طرز تهیه بستنی رژیمی موزی

مواد لازم:

  • موز: ۴ عدد متوسط
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • دارچین: به میزان دلخواه
  • انواع مغزها: برای تزیین و به میزان دلخواه
 بستنی موزی

طرز تهیه:

مرحله اول: موزها را برش بزنید و در فریزر بگذارید

در طرز تهیه بستنی رژیمی موزی، بهتر است از موز های سالم استفاده کنید. دور موزهایی که تغییر رنگ داده یا زیادی نرم شده اند، خط بکشید چون طعم و رنگ بستنی رژیمی شما را تحت تاثیر قرار می دهند.البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله شیرینی دانمارکی را بخوانید.برای این کار، پوست موزها را جدا کنید و مغز آن ها را به ضخامت کم برش بزنید. برش های موز را در یک ظرف درب دار بریزید و در فریزر قرار دهید. هر چه مدت زمان بیشتری در فریزر بمانند بهتر است. می توانید ۱۲ ساعت یا ۱ روز آن ها را در فریزر بگذارید.

مرحله دوم: موزها را در مخلوط کن بریزید

سپس موزها را بیرون بیاورید و در دستگاه میکسر بریزید تا کاملا یکدست شوند. هیچ تکه سالمی نباید در میکسر وجود داشته باشد. اگر میکسر ندارید، آن ها را در یک پاکت پلاستیکی زیپ کیپ بریزید و با وردنه کاملا پوره و له کنید. به این ترکیب عسل و پودر دارچین اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. دوباره مخلوط موز مزه دار شده را در فریزر بگذارید.

مرحله سوم: بستنی موز را سرو کنید

حداقل ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید تا بستنی خودش را بگیرد. سپس آن ها را اسکوپ بزنید و در ظرف مناسب بریزید. روی بستنی را با پودر دارچین، انواع مغزها (پودر یا خلال پسته و بادام) و کمی عسل، تزیین و سرو کنید.

این غذا رو هم بپزید!  بررسی ۱۰ نکته‌ی کلیدی شیرینی‌پزی برای پختن یک کیک عالی

۵- طرز تهیه بستنی رژیمی توت فرنگی

مواد لازم:

  • توت فرنگی: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
  • ماست کم چرب یا بدون چربی: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
بستنی توت فرنگی

طرز تهیه:

مرحله اول: توت فرنگی را خرد و پوره کنید

توت فرنگی ها را هم بعد از شستن برش بزنید. سپس همه را در یک ظرف بریزید و ۲ تا ۳ ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. برش های توت فرنگی را از فریزر خارج کنید و در میکسر بریزید. ماست را به آن ها اضافه و شروع به مخلوط کردن ترکیب ماست و توت فرنگی کنید تا وقتی که مخلوط یکدستی داشته باشید. مخلوط به دست آمده را به طور مساوی در لیوان های کاغذی یک بار مصرف بریزید.

مرحله دوم: بستنی ها را در لیوان بریزید و در فریزر بگذارید

روی لیوان ها را با ورقه های نازک آلومینیوم بپوشانید. وسط آن را سوراخ کنید و چوب بستنی یا قاشق چای خوری را در داخل آن قرار دهید. لیوان ها را در فریزر بگذارید. ۳ تا ۴ ساعت صبر کنید تا بستنی ها خودشان را کاملا بگیرند. سپس آن ها را از فریزر بیرون بیاورید. لیوان های کاغذی را به آرامی با چاقو برش بزنید، بستنی ها را از کاغذ خارج و را سرو کنید.

۶- طرز تهیه بستنی رژیمی سیب با ثعلب

مواد لازم:

  • سیب: ۵۰۰ گرم
  • عسل: ۳ قاشق غذاخوری
  • ثعلب: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • پودر هل: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • گلاب: ۳ قاشق غذاخوری
 بستنی رژیمی سیب با ثعلب

طرز تهیه:

مرحله اول

سیب ها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید. آن ها را رنده یا پوره کنید. می توانید سیب ها را در مخلوط کن بریزید. سیب های پوره شده را در آب بجوشانید. به سیب های در حال پخت، هل، گلاب، ثعلب و پودر قند اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس مخلوط به دست آمده را در قالب بریزید و در فریزر قرار دهید.

این غذا رو هم بپزید!  طرز تهیه 4 نوع کیک اسفنجی بدون تخم مرغ، ساده و خوشمزه + آموزش قدم به قدم

مرحله دوم

بعد از ۳ ساعت که بستنی خودش را گرفت، آن را با قاشق هم بزنید. ۳ تا ۴ بار و هر ۳۰ دقیقه یک بار این کار را انجام دهید. سپس بستنی را از فریزر خارج کنید و اسکوپ بزنید و سرو کنید.

۷- طرز تهیه بستنی رژیمی با هلو، توت فرنگی و کیوی

مواد لازم:

  • توت فرنگی: ۲ لیوان دسته دار فرانسوی
  • عسل: ۶ قاشق غذاخوری
  • کیوی پوست گرفته و خرد شده: ۶ عدد
  • هلو پوست گرفته و خرد شده: ۳ عدد
طرز تهیه بستنی

طرز تهیه:

مرحله اول: توت فرنگی ها را پوره و در قالب بریزید

توت فرنگی های خرد شده را با ۲ قاشق غذاخوری عسل در مخلوط کن بریزید و کاملا میکس کنید تا یکدست شود. سپس آن ها را در قالب‌ های بستنی به طور مساوی تقسیم کنید. قالب ها را حدود ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

مرحله دوم: کیوی ها را پوره و به توت فرنگی ها اضافه کنید

سپس کیوی ها و ۲ قاشق غذاخوری عسل را در مخلوط کن بریزید و کاملا پوره و مخلوط کنید. مایه به دست آمده را به طور مساوی در قالب‌های بستنی و روی توت فرنگی بریزید. دوباره قالب ‌ها را برای ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا کیوی ها یخ بزنند.

مرحله سوم: هلو را پوره و به توت فرنگی و کیوی اضافه کنید

هلو را همراه با ۲ قاشق غذاخوری عسل در مخلوط کن بریزید و کاملا له و پوره کنید. هلوی پوره شده آمده را در قالب‌ های بستنی و روی کیوی بریزید. دوباره قالب ‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. بعد از این مدت، قالب ها را از فریزر خارج و آن ها را سرو کنید.

این غذا رو هم بپزید!  معرفی انواع باقلوا استانبولی + آموزش طرز تهیه باقلوا ترکی با خمیر یوفکا

سخن پایانی

شما دراین مقاله با آموزش طرز تهیه بستنی رژیمی خانگی آشنا شدید.همچنین از مواد لازم و طرز تهیه ی آن آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

سوالات متداول

باتوجه به مفید بودن شیر و لبنیات، آیا مصرف بستنی برای فردی که اضافه وزن دارد ایرادی ندارد؟

باید در نظر داشت که بستنی سرشار از مواد قندی است و به عنوان مثال یک بستنی کوچک حدود 200 کالری انرژی دارد و به راحتی در بدن به صورت چربی ذخیره شده و باعث بروز اضافه وزن می شود . در این مورد هم می توان از جایگزین های غذایی سالم استفاده کرد به عنوان مثال به جای بستنی می توان از ماست و میوه یا ماست و آجیل، ماست و خشکبار ( مثلاً ماست و قیسی) که کاملاً در یخچال سرد شده اند استفاده کرد.

آیا فواید آب میوه هم مشابه میوه است؟

هر چند به طور معمول آب میوه ها نیز در گروه میوه جات در نظر گرفته می شوند اما باید بدانیم که برخلاف باور بسیاری از مردم، فواید آنها،حتی آبمیوه های طبیعی تهیه شده در خانه خیلی کمتر از میوه ها است، زیرا آب میوه فاقد فیبر است و به علاوه در زمان آب گرفتن، قسمت عمده ای از ویتامین موجود در میوه به ویژه ویتامین C آن کاهش می یابد ، همچنین باید در نظر داشت بسیاری آبمیوه های مصنوعی فقط حاوی اسانس میوه می باشند و آبمیوه طبیعی نیستند و در برخی موارد مواد قندی افزودنی دارند که منجر به اضافه وزن خواهد شد.

پاسخ دهید